Niezwykłe przedmioty Pana Kleksa
We wrześniu cała nasza klasa otrzymała zadanie domowe, które polegało na zrobieniu teczki lub pudełka zawierającego magiczne przedmioty, na podstawie przeczytanej lektury „Akademia Pana Kleksa”.
Mój tajemniczy kuferek zawierał wiele magicznych przedmiotów. Najbardziej podobały mi się: czapka bogdychanów z wielkim guzikiem, pociąg do Chin zrobiony z czajnika i pudełek od zapałek oraz prawe oko Pana Kleksa z balonikiem, które wysyłał w niezwykłe podróże, np. na Księżyc. Każdy przedmiot był przeze mnie szczegółowo opisany. Na lekcji języka polskiego każdy uczeń prezentował swój projekt przed całą klasą. Moim zdaniem było to bardzo ciekawe zadanie domowe, które wymagało pomysłowości oraz staranności. Przyniesione przez nas prace wzbudzały zainteresowanie wśród uczniów z innych klas. Moje magiczne pudełko było oklejone piegami i motylami, które Pan Kleks lubił jeść na drugie śniadanie.
Tę lekcję zapamiętam na zawsze.
Autor, Staś Wojciechowski
Magiczne przedmioty Pana Kleksa
W minionym tygodniu w naszej klasie pojawiły się magiczne przedmioty Pana Kleksa. Ukryte one były w tajemniczych kuferkach oraz w niezwykłych teczkach. Wszystko za sprawą projektu, który zadała nauczycielka języka polskiego, pani
Irena Kociszewska.
Temat zadania brzmiał: „ Niezwykłe przedmioty Pana Kleksa”. Celem tego zadania było poznanie rzeczy, dzięki którym główny bohater przeżywał swoje przygody. Uczestnikami projektu byli uczniowie klasy 4d. To zadanie sprawiło, że zdobyliśmy nowe doświadczenia
i umiejętności. Wszyscy ładnie zaprezentowali kuferki i teczki przed całą klasą.
Każdy dostał dobrą ocenę .
Autor, Jaś Sroczyński
Tajemniczy kuferek Pana Kleksa
Pierwszą lekturą, którą przeczytałem w czwartej klasie była „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy. Podczas omawiania książki dostałem zadanie, które polegało na przygotowaniu tajemniczego kuferka Pana Kleksa. Moim głównym celem było skompletowanie i opisanie 10 magicznych wynalazków Pana Kleksa.
Moje tworzenie pudełka zacząłem od przygotowania listy gadżetów założyciela Akademii, a następnie opisanie każdego szczegółowo. Później przeszedłem do zbierania rzeczy, które przypominały mi dane wynalazki. Użyłem np. pompki do roweru jako pompki powiększającej. Niektóre magiczne przedmioty musiałem sam stworzyć, np. słoik z płomykami lub zielony płyn. Ostatnim etapem było znalezienie i ozdobienie pudełka w taki sposób, aby miało związek z lekturą. Podczas wykonywania tego zadania rozwinąłem swoją kreatywność, a przede wszystkim czerpałem ogromną radość i satysfakcję z tworzenia. Musiałem przynieść kuferek na lekcję języka polskiego, aby przedstawić go na forum klasy. Poprosiłem dwójkę moich przyjaciół, aby pokazywali dane przedmioty, gdy ja czytałem ich opisy.
Podsumowaniem całego projektu, zaangażowania i prezentacji przed klasą było otrzymanie oceny celującej.
Autor, Bolek Skowroński